Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Fogyókúrás tipp

 

 

Fogyókúrás Tipp

 

Napjainkban egyre több ember küzd testsúlyproblémákkal és folytat tudományosan megalapozatlan diétákat, amelyekkel sok esetben nem érhető el hosszú távú eredmény. A "divatfogyókúrák" abbahagyása után gyakran következik be visszahízás és alakul ki az ún. "jojó effektus". A "divatdiéták" általában kiegyensúlyozatlan tápanyag összetételűek, egyoldalúak, és hosszabb idejű betartásuk az alapanyagcsere felborulásához vezethet.

Fontos, hogy a testsúly csökkentés során mindig 
reális célokat tűzzünk ki magunk elé! Ne akarjunk 1 hét alatt 10 kg-ot fogyni! Jól megtervezett, kiegyensúlyozott tápanyagbevitelt biztosító diétával ésszerű cél a heti 0,5 kg fogyás.

Csak dietetikus által összeállított, egyénre szabott étrend nyújthat hatásos segítséget a túlsúlyosak és az elhízottak számára. Ne feledjük, az eredményes fogyókúra 
nem kúraszerű, hanem élethosszan tartó életmód-változtatás.

10 tipp az egészséges és hosszú távon is tartható fogyókúrához:

 

  • Naponta többször keveset étkezzünk! Válasszunk kisebb tányérokat! Ügyeljünk, hogy egyszerre ne együnk annyit, hogy jól lakjunk!

     

  • Fogyasszunk napi 2-2,5 liter folyadékot, elsősorban szénsavmentes ásványvizet (ebbe beleszámít az elfogyasztott leves, joghurt, kefir, zöldség és gyümölcs folyadéktartalma is)!

     

  • Kerüljük a magas zsírtartalmú és a cukrozott élelmiszerek, ételek, üdítők és gyümölcslevek fogyasztását!

     

  • A magas energia tartalmú nassolnivalók (pl. chips, nápolyi, sütemény, cukorka) helyett legjobb, ha friss gyümölcsöt, zöldséget választunk, de fogyaszthatunk desszertnek gyümölcs-, és zöldségchipseket, müzli szeleteket, cukrozatlan gyümölcsjoghurtokat is.

     

  • Alkalmazzunk zsírszegény sütési, főzési eljárásokat (pl. párolás, grillezés, alufóliában-, cserépedényben, sütőzacskóban sütés)! Válasszuk az alacsony zsírtartalmú húsokat és tejtermékeket!

     

  • Ételkészítéshez zsír helyett növényi olajat használjunk!

     

  • Együnk minél több rostdús ételt, teljes kiőrlésű gabona terméket, zöldséget és gyümölcsöt!

     

  • A három főétkezés mindig tartalmazzon fehérjében gazdag ételt (pl. sovány húsok, halak, tejtermékek, tojás)!

     

  • Lassan étkezzünk, minden falatot alaposan rágjunk meg, mert idő kell ahhoz, hogy kialakuljon az agyban a teltségérzet.

     

  • Mozogjunk minden nap legalább 30 percet! Kezdetben beérhetjük kevesebb mozgással is, majd fokozatosan növeljük a sportolással eltöltött időt!


    http://vitalimax.hu/spl/648987/Fogyokura

 

 

 

 

Forrás: www.oeti.hu

 
 

A mappában található képek előnézete Táplálék kiegészítők, vitaminok

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.